Young & Kids Jaarverslag Zutphen 2018

‘Zonder Young & Kids zat ik nog in een benauwde situatie’

Vader of moeder worden is een hele verantwoordelijkheid. Helemaal als je zelf nog volop in ontwikkeling bent richting volwassenheid. Young & Kids helpt jonge (aanstaande) moeders en vaders een zelfstandig bestaan op te bouwen. De jonge (zwangere) moeder deelt met andere jonge moeders haar ervaringen over hoe het is om moeder te zijn en welke voor- en nadelen aan het moederschap zitten. Zo bouwen ze een groter sociaal bestaan op. De programmaonderdelen zijn divers en bestaan onder andere uit opvoedondersteuning, EHBO voor kids en beroepenoriëntatie. Voor elke jonge (zwangere) moeder maken we een programma op maat. Er zijn geen lange wachtlijsten: er kan elk moment ingestroomd worden.

Wist je dat?

Yunio heeft in 2018 weer veel jonge moeders mogen begeleiden. Met name de gemeenten Doetinchem en Montferland weten ons steeds beter te vinden. Wist je dat:

• Young & Kids in 2018 wel 20 jonge moeders begeleid heeft?
  • Young & Kids in 2018 vijf diploma-uitreikingen heeft gehad van jonge moeders die dankzij de begeleiding van Young & Kids weer terug zijn gekeerd naar school?
  • Young & Kids al bijna 10 jaar bestaat?
  • Young & Kids al 6 jaar in Stadion de Vijverberg (De Graafschap) is gevestigd?
  • Young & Kids ook in 2019 er weer is voor jonge moeders?
  • Young & Kids volop bezig is met leuke nieuwe plannen?

Moeders aan het woord

‘De ondersteuning betekent erg veel voor mij. Ze hebben me erg goed geholpen in lastige situaties waarbij ik zelf niet meer goed zag hoe ik eruit moest komen. Ze helpen kijken wat nodig is voor een goede toekomst voor mij en mijn kind. En als ik daar iets in wil, dan kan ik het aangeven en helpen ze mij daarbij.’

‘Wat ik vooral nodig had was structuur. Ik zat op een gegeven moment alleen maar thuis met mijn kindje. Door mijn deelname aan het project kreeg ik meer sociale contacten en structuur buitenshuis. Ook als ik vragen had omtrent de opvoeding van mijn kindje kon ik deze stellen in de groep.’

‘Op persoonlijk vlak ben ik erg gegroeid door de gesprekken die ik hier heb gevoerd. Ook heb ik mijn studie weer opgepakt dankzij Lian. Er is meer dan alleen maar moeder zijn.’