Klanttevredenheids-onderzoek Jaarverslag Bronckhorst 2023

Vernieuwd klanttevredenheidsonderzoek 

In het afgelopen jaar heeft Yunio zich ingezet voor een herziening van het klanttevredenheidsonderzoek.

De aanpassingen zijn tot stand gekomen door nauwe samenwerking met zorgprofessionals en de cliëntenraad, met als doel de vragenlijst beter af te stemmen op de huidige werkwijze van Yunio en op die manier beter beeld te krijgen van de tevredenheid van ouders. Maandelijks ontvangen ouders die bij Yunio zijn geweest voor een consult van 3 maanden, 11 maanden, 3 jaar en 3 jaar en 9 maanden een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek. Deze aanpak stelt Yunio in staat een continu beeld te vormen van de ervaringen van ouders.

De vragenlijst bevat onder andere vragen over de ervaringen tijdens het consult, zoals de ontvangst, en de passendheid van de gegeven adviezen. Yunio meet ook in hoeverre ouders tevreden zijn over het contact met de organisatie en ouders kunnen tips en suggesties delen. De vernieuwde vragenlijst is sinds september 2023 in gebruik.

Yunio hecht grote waarde aan de feedback van ouders, omdat dit de organisatie in staat stelt gerichte verbeteringen aan te brengen en de dienstverlening te optimaliseren. De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden op teamniveau verzameld en gedeeld. Hierdoor kunnen de teams direct inzicht krijgen in de ervaringen van ouders, waardoor ze eventuele knelpunten aan kunnen pakken.